
Ordensregler
Tobakshullet båtforening
- Bom
ved innkjøring.
Vanligvis åpnes bommen ved hjelp av oppringing fra registrerte telefoner til bommens interne telefon. Bommen lukker seg normalt automatisk etter 30 sekunder. Ved hjelp av nøkkel kan bommen «låses» i åpen stilling dersom det skulle være behov for dette.
Området skal aldri forlates med bommen i åpen låst stilling. - Parker
alltid slik at plassen utnyttes best mulig uten å være til hinder for andre. Plassen foran inngangen til den kommunale
pumpestasjoen skal ikke benyttes til parkering eller hensettelse av noe annet
som vanskeliggjør adkomsten dit.
- Alle
som kommer inn fra sjøen oppfordres til å ta med seg sitt søppel hjem. Vår søppelkasse skal benyttes til «restavfall»
etter de samme betingelser som alle lignende abonnement i Asker Kommune. Det
skal ikke legges avfall utenfor kassen. Dette blir ikke tatt med av
renovasjonsbilen.
- Porten til bryggen skal alltid være
låst, dvs. at du skal låse porten etter deg når du drar ut og låse etter deg
når du kommer i land.
- På
bryggen finnes tilførsel for strøm og vann. Vær vennlig å behandle dette
utstyret med omtanke. Strøm til vedlikeholdslading av batterier i
sommersesongen og til elektrisk verktøy inngår i medlemskontingenten. Strømtilkobling utenfor sommersesongen og kostnaden
for dette avtales separat med havnesjefen.
- Båtplasser
Bryggeanlegget er innerst lagt ut for jolleplasser. Jolleplassene skal ha 2 meter c-c bredde mellom utliggerene. Båtplassene forøvrig har ulik bredde varierende fra 2,5 meter til 4 m c-c utliggere. Utliggerene skal ikke flyttes fra de fastsatte posisjoner. Denne regelen kan fravikes når naboer på bryggen blir enige seg imellom og varsler havnesjefen om dette.
Ingen båter skal presses inn på en plass slik at den på noen måte påvirker utliggerene.
Den ytre enden av bryggen skal være fri og er kun for av- og pålasting/påstigning. - Vinteropplag
Havnesjefen organiserer en felles dag for opptak av båter pr. kranbil for de som har meldt sin interesse til ham. Havnesjefen bestemmer de enkelte båters plassering ut fra størrelse og ønsker om avvikende opptak/utsettingstidspunkt For opptak av båt skal et av styremedlemmene kontaktes for tilgang til nøkkel for strøm til vinsj og for plassering av båten. Opptaket for øvrig er båteierens eget ansvar. I utgangspunktet skal de største båtene og de med dyp kjøl plasseres over den bredeste Det tilstrebes en avstand mellom båtene på ca 0,75m. Den enkelte båteier er selv ansvarlig for tryggheten i sine opplagsbukker og annet opplagsmaterell.
Havnesjefen organiserer en felles dag for utsetting av båter pr. kranbil. Eieren av båt som er til hinder for utsettingene og derfor må flyttes vil bli belastet med ekstrakostnadene for dette.
Når båt i opplag er fjernet skal plassen den sto på ryddes av båteieren. Alle materialer som ble benyttet for opplaget og i båtpussen skal fjernes fra området. Etterlatenskaper vil bli kastet. - Vi ønsker alle et ryddig og trivelig
båtplassområde og du kan hjelpe til med å holde det i orden slik du
selv helst serdet hjemme.
Ta hensyn til andre som du ønsker andre skal ta hensyn til deg og husk at alt arbeide i båtforeningen utføres frivillig og uten godtgjørelse. - Det er, etter krav fra Asker Kommune i
2006, utarbeidet en avfallsplan for
båtforeningens virksomhet.
Medlemmene og alle som benytter området skal følge de retningslinjer som der er
fastsatt.